Saturday, February 11, 2012

mereka telah selamat upgrade status

TAHNIAH TAHNIAH dan beribu TAHNIAH dari saya... one step closer..!! SELAMAT MENJADI TUNANGAN ORANG... mereka ni tengah berdarah manis bak kata orang tua-tua.. sedap dihirup oleh para vampire..

The first couple is  my cousin saiful islam atau epoi dengan pasangan nya saerah...(28/1/2012)



time nak discuss hari , wang hantaran dan sebagainya kerja orang otai otai...  


 tu le epoi nye..
.. yang sebelah tu wali saya




   
jeng jeng ni lah saerah tunangnya epoi .. with mak mak long ( opah saya yang bertudung biru) and mak belah paklong


maklong my aunt..time sarung cincin.. ni anak ketiga lelaki dan yang terakhir untuk disarung cincin.. lepas ni wawa ..terima menantu lah pula... 




dan jugak tukang bawak hantaran 17 berbalas 15 belas ke berapa ntah.. as usual orang perak ni memang suka bagi hantaran banyak banyak.. bukan kasi laptop ke black berry ke but lebih kepada makanan.. contoh mak cho kasi cake.. ayah chik kasi biskut.. kumpul jadi banyak.. tuan rumah buat tak smapai sepuluh pon... bukan adat sebenarnya tapi dah jadi kebiasaan.. rumah saerah dengan umah mak long ni dekat je . tak sampai 10 minit.. bak kata my pak Usu tak sempat nak masuk gear 2 dah sampai (hiperbola disitu)...
aku memang suka rosakkan tema orang.. yang lain paki biri pearl aku jelah hai seketul pakai oren ceklat..






Yang seterusnya 3 classmate/Dormmate time kat Sekolah Menengah  Teknik gombak ..


Raihana ( classmate time form 4 &5 dan Dorm mate time form 5) (raya cina hari tu)
Mas Shafira ( Classmate time form 4 dan Dorm mate form 4 &5) (11/2/2012)
Aszuraizi ( Classmate form 4 &5)(28/1/2012)






    Aszuraizi- dengan aszu aku tak banyak kenangan sangat... sebab time sekolah aku memang tak rapat dengan budak lelaki.. sedangkan sepupu aku yang satu teknik tu pon aku tak bertegur sapa sangat.. konon konon pemalu lah.. entah macam mana time masuk universiti aku jadi elok pulak bersembang dengan budak budak lelaki..termasuk lah classmate aku ni aku dah boleh start berborak...Mas form 5 dia duduk belakang meja aku... tu jelah yang aku ingat




 Mas Shafira- banyak jugak kenangan sebab dialah makhluk pertama yang tegur aku time kat teknik masa nak beratur daftar nama. tiba tiba belakang aku ada orang cuit.. terus je melekat dengan dia.. lagi lagi kitorang satu class... form 5 dia jadi penghulu blok dah tak berapa nak rapat sebab ada budak satu dorm yang lebih rapat dengan dia.. dan aku pon jumpa geng  geng aku sendiri....






Raihana- si comel ni lah yang berkongsi meja time form 5 dulu.. meja kena pair 2 2  so dia duduk sebelah aku... satu kadet polis.. satu dorm masa form 5.. bukan satu geng tapi banyak waktu dihabiskan oleh aktiviti aktiviti sekolah..tunang dia budak kelas mekanikal -5 Meka 1-...yang kitorang 5 Awam 1 bukan senang couple dari sekolah.. lama dorang couple ni.. aku dulu pon berelationship dengan budak  5 Meka 1.. aku tak dapat ikot jejak langkah dorang ... si ex dah selamat dengan orang lain dah... congrats rai
................................................................................................................
masa muka budak sekolah dulu


 masa ni hari orientasi sekolah.. baru seminggu jejak kaki dekat teknik gombak...tu semua basah sebab kena mandi air longkang.. wajib menyelam okeyh.. kejam tak kejam lah time tu.. tapi batch kitorang tak pernah merungut.. lepas batch kitorang ada student report ...semejak tu dah takde aktiviti aktiviti adventure amacam ni lagi setakat lari lari biasa je..




ni jelah ketul ketul budak laki kelas masa form 4.. budak kejuruteraan awam memang rata rata banyak perempuan.. lelaki tak sampai 10 orang satu kelas.. kira terbalik dengan budak kejuretaraan mekanikal.. kelas dorang lagilah perempuan tak lebih dari 5 orang... Aszu 2 dari kiri




masa last last day sekolah time form 4.... agak sedih masa ni sebab kitorang dah rapat .. time form 5 dah kena pecah kelas...sob sob ..muka aku tak nak gangster pulak kan time ni




actually aku tak gemar gambar ni.. tapi ni jela hai gambar aku dengan rai... rai pon satu kadet polis dengan aku...dia sorang je gentle tak pakai uniform kadet....






and next week my housemate time degree cik Rosini Bujang akan bertunang pulak juga kakak senior satu bilik time diploma kat segamat juga akan bertunang...






selamat upgrade status!




*credit gambar kepada FB orang orang yang terlibat



No comments: